jueves, 15 de noviembre de 2012

Pokhara - Katmandu y a casa

Hola

El día entretenido entre el avión y dos chicos de Madrid que e conocido con los que iré a cenar. Muy majetes.

He devuelto el material alquilado que por 17 días de grampones, arnés y mosquetón de seguridad me han cobrado 34€. El proximo año lo alquilo todo ya que esta tarde me he dado un pateo localizando tiendas 😉😉😉😉

Pues nada que mañana ya salgo para barna y el sábado por la mañana en casa. Que bien

Ahora me voy al Everest Steak House a comer 800gr de filete y luego al Rum Doodle a inscribir en la pared mi reto, junto a ilustres nombres como Edmund Hillary, Reinhold Messner, Ang Rita Sherpa y Rob Hall.

Gracias a todos por seguir el blog. Espero que os haya gustado



miércoles, 14 de noviembre de 2012

Lesion

Bueno, físicamente ademas del cansancio creo que tengo algo en el dedo del pie.

En la primera ascensión fallida las botas me jodieron un dedo, y todos los que me dijisteis pruébalas primero teníais razón, ya que no vale llevarlas en casa

La segunda subida me la hice con el pie malo, pero con la adrenalina y el frío no note nada hasta bajar.

Ahora tengo el dedo y parte de la planta que me duele al caminar. A ver si con los días se pasa, pero necesito hora con hermi la fisio ya.

La rodilla se resintió al bajar pero bien y el resto recuperandose a base de buen comer.

Por cierto, tambien me queme la nariz





Montanya

Be crec que lo basic d'haver fet pic es tenir la sort que amb la preparacio va participar un guia profesional d'un grup d'austriacs. Si no hi ha cordes es molt complicat pujar, per tant si vols començar a fer coses series necessites gent professional que t'ajudi a no ser que siguis un maquina com l'Ochoa que ell s'ho feia tot sol.

Per un altre costat les condicions alli son dures i res de lo que tenim
per fer Pirineu crec que val i cal anar preparat per temperatures fredes. Ja se que esquiant hi ha cops que pots estar a -20C pero a 5000 o 6000 metros jo crec que els -20C fan mes mal, crec que per la falta de oxigen. crec que es prop de un 60% menys a partir de 6000.

Ho sigui que si jo he fet es perque ho van equipar be i l'equipament a base de capes mes o menys era acceptable. A part a lo Juanito.

En el fons crec que el metode Angel del GR funciona pero cal estar-hi per poder provar si funciona




Pokhara

Bueno, hoy día relax.

Esta mañana a las 5 ha venido un taxi a recogerme para ir a ver la salida del sol. Ha sido preciosos pero como se llega en coche estaba lleno de japos y otros con la foto. No obstante a sido increíble ver iluminarse primero los picos mas altos Annapurna, Manaslu y luego el resto entre ellos el Machappuchare.

A las 8 de vuelta al hotel, un sueño y a dar una vuelta por Pokhara. No es como Katmandu, es una ciudad mas limpia, mas ordenada y mas relajada.

Ahora me dispongo a comer al lado del lago, luego seguir descansando y por la noche cena y a dormir que la salida acabo ayer y ahora tocan 3 dias de recuperar.

Lo único que me sigue doliendo mogollón a pesar de los días es el dedo gordo del pie. El que se oscureció un poco. Al llegar ya iré al medico

Abrazos y espero ver a todos pronto

Por cierto, esta todo nublado y a excepción de las fotos de la mañana poca montaña veré hoy.

Como son las fiestas en la calle montan donde les parece unos altavoces, ponen música y sale gente a bailar desde break, Boliwood, danzas tradicionales, .... Es genial. Estoy en la terraza de un restaurante y justo debajo tengo un grupo de estos. Se lo pasan genial.

Por otra parte hay un urbano del Nepal, que pide que no aparquen para ver el espectáculo pero no dice nada cuando de un susuki swift se bajen 7 personas, mas el conductor. Alucina .......

Per cert carinyo. Aixo esta ple de cliniques dentals, al igual ens mudem 😉😉😉😉😉

martes, 13 de noviembre de 2012

Manang - Pokhara

Lo del taxi no tiene desperdicio. Un chaval de no mas de 20 tacos, en un jeep creo que chino, con unas 12 a 14 personas dentro (el numero varia ya que a veces había algunos tramos con peña en el techo)

Hemos encontrado de todo, atascos porque un tractor no pasaba, otro porque uno se fue a comer y dejo en coche en medio del camino, pisamos a un perro, ..... Alucinante

Una vez hemos llegado a Besishahar nos esperaba un coche particular para llevarnos a Pokhara.

De repente en el coche que teóricamente yo he pagado se sube otro tío que no se quien es. Pregunto y dice que es un amigo que va al siguiente pueblo. Los cojones ya que el bajar la cobra al tío. Aquí la peña se saca pasta de donde sea. Por mi no hay problema pero vaya jeta.

Hemos parado en un restaurante de la carretera donde tome mis primeras patatas lays "spanish flavour", pican la leche

Hemos llegado a Pokhara y como es la fiesta indu los próximos días todo esta lleno de velitas y luces de Navidad. A ver si hoy saco foto.

El hotel muy bonito y por fin ducha de agua caliente después de 15 días.


Pisang - Manang

Después del gran día de ascensión y bajada nos damos la vuelta por el camino andado ya que me falta un día para poder hace el Thorong La y ademas estoy muy cansado para empezar a correr o sea que me decido a volver atrás y mirar de pillar un Bus 4x4 que nos lleve hasta el punto de origen del trek

Una vez allí coger un coche privado que nos lleve a Pokara y así poder ver el Machappuchare

El camino ha sido bajar y bajar con un dolor de pies insufrible y llegar a Manang en donde actualice el blog

Cene en la cocina de ellos ya que era el único en ese tea house y a dormir ya que el bus 4x4 nos pillaba a las 6 de la mañana

La noche fría, ya que el tiempo ha empeorado pero es la ultima en el saco o sea que paciencia.

Bajada del Pico - Pisang

Creo que llegamos a la cima sobre las 10:30 de la mañana, apuramos un poco ya que a partir de las 11 se hace imposible ya que los vientos en la cima hacen que sea impracticable

Empezamos a deshacer el camino andado. La parte inicial de nieve bien pero cuando llego la parte de piedra pues a rapelar con un mosquetón.

No era difícil pero si que estaba muy cansado y me costo bastante bajar. Las cuerdas de la parte mas alta alli se quedaron pero a medida que bajamos lo mas derecho nos encontramos a uno de los porters que iba pillando la cuerda a medida que bajaba. Yo no entiendo esta peña, pero el tío por allí tirando de la cuerda.

No conté una cosa pero dos semanas antes de yo subir se mato un guía en el Pisang, recogiendo cuerda .....

Llegue al campamento de altura sobre las 3:30, unas 4 horas después. Ya estaba recogiendo bártulos el otro porter y sobre las 4:15 empezamos a bajar todos.

Os recuerdo que a las 5:30 se hace de noche y que teníamos por delante mas de 3 horas de camino, o sea que noche gris y fría

Ahora viene lo cojonudo, les decimos a los porters que se adelanten y que una vez lleguen vuelvan a subir a por las mochilas que nosotros llevamos, ya que ellos bajan con tiendas, cuerdas, etc. QUE GRAN IDEA, ya que el guía no se sabia el camino y bajando nos pillo una niebla del copon, ademas de una noche cerrada de la muerte. Consecuencia: NOS PERDIMOS bajando, empezó a nevar, el Chong con un silbato pitando por si nos oía alguien y yo le decía quien cojones va a estar allí, me desespere mucho y me senté a llorar de impotencia junto con cabreo. Le dije a Chong que mi idea era ir a la derecha ya que habíamos visto un punto que creía que era una fita del camino, el que no que a la izquierda. Estuvimos así mas de una hora hasta que le dije: no tienes el teléfono; hostia y va y llama a su hija pa decirle que nos hemos perdido y que llame a la compañía para avisar de que nos busquen. Yo alucinando, me enfado con el, y creo que no se lo merecía y le pido el teléfono y llamo al tío de contacto que tenia, le digo que estamos perdidos a las 7 de la tarde en medio de la montaña a mas de 4.500 m sin mas que la mochila y me dice que tranquilo que lo solucionan en nada.

No se como fue me vino a la cabeza que llevo el GPS. Supongo que con el cansancio ni me acorde. Eso si estaba sin batería. Por suerte pille al desmontar la tienda el cargador solar y lo metí en mi mochila, no en la que lleva el porter. Quedaba una mínimo de carga pero me dio para cargar unos 15 min la batería. Enchufe el navegador y busque la ruta que había subido en dia anterior para ver por donde pasamos. Al final vi en el navegador que el caminito estaba a unos 200 m a la izquierda, lo fuimos a buscar pensando que si lo seguíamos nos llevaría a la bajada. En estas que estaba ya nevando fuerte, niebla intensa y el Chong ( el guía) diciéndome: he visto mierdas de persona, busquemos donde estaba el campamento y re seguimos el camino. Yo me cortaba las venas ........

Le explique lo del Navegador y se fió de la tecnología, cosa rara en un sr de 67 tacos.

Empezamos a seguir el camino, el navegador se acabo por lo que nos fiamos del camino que nos indico y ciertamente fue correcto ya que empezamos a bajar y encontramos cosas familiares. Sobre las 9 de la noche nos encontramos a los porters que venían a buscarnos. QUE GRAN PLAN DE LA COMPAÑIA, sin querer menospreciar a los porters que han sido unas maquinas todos los días.

Nos ayudaron con las maletas y llegamos a Pisang sobre las 11 de la noche.

Resumen: 19 horas caminando, con una ascensión de 900 metros y descenso de 3.000 metros

Os aseguro que llegue muerto, y fuimos al sitio de siempre que el chico que lo lleva nos estaba esperando. Pensad que en esos lares a las 9 de la noche la gente duerme. El se levanto, nos abrió, nos metimos todos en la cocina y nos preparo la cena. Abrimos 5 botellas de birra de 650, y el guía, los porters, el del hotel y el menda celebramos la ascensión. Que ilusion con el cabreo pillado horas antes.

A la 1:30 a la cama, después de casi 22 horas que paso de todo.

Por cierto, el cuerpo se adapta a la situación. En todo el ascenso y bajada al campo de altura no tome nada a excepción del desayuno que nos sirvieron a la mañana. En la cima intente tomar una barrita que me vendió el de vertic, pero estaba congelada 😅😅😅😅

Mas tarde en la bajada a la que nos perdimos si que tome una barrita de chocolate, pero beber casi nada. El termo de 750cc nos dio para mi y el guía para todas las 19 horas.

Por otra parte aprendí que no te lleves gel energético a cierta altura que se congela y no sirve para nada.








lunes, 12 de noviembre de 2012

Ascencion al Pisang Peak

Sufrí la subida pero llegue y lo único que supe hacer los 3 min que estuve en la cumbre fue llorar

Fue increíble, os quiero

Por cierto, hoy con mas tiempo me he ido enterando de donde subí. Se trata de uno de los 6000 mas difíciles técnicamente ya que tiene varias paredes planas por las que hay que progresar escalando. El guía nuevo me dice, oye al igual deberías mejorar tu técnica de escalada, te tiembla la bota .... Jajaajajjaajjaka. Le dije si iré a in curso en Diciembre. El tema es que antes era una loma nevada por la que progresabas pero ahora es piedra ya que por el calentamiento se ha perdido la nieve. Tiene bastante pero en la parte superior pero el acceso es complicado. Pues sabéis que hice tirar de brazos y dejarlo en manos del jumar para progresar ya que con los crampones progresar por una pared de pizarra es al menos pa mi complicado en cambio el guía un abuelo de 67 años pim pam. Para bajar rapelando a lo antigua usanza ya vereis la foto. Lo peor es cuando llego creo que a 6000, ya no hay cuerdas y se progresa por una loma de nieve con un patio que no veas. En esa zona nos encordamos y montamos un sistema para asegurarnos con los piolos en caso de caída. Hacia un viento insufrible y se me congelo la cara, no podía casi hablar, pero dije el pico ya esta son pocos metros. Pues no. El pico estaba a unos 250 metros dos lomas mas para alla. No podia progresar, eran 3 pasos y parar. En jn momento el guía se puso delante para tirar de mi hasta que vimos la tercera loma que era el pico. Me adelante, clave el piolo, me asegure, me senté y llore como un niño ni se porque, pero me sentí como, .......ya os contare que me voy a cenar, pero lo primero fue pensar en Carme, familia, amigos, el matao, y todos los que habéis estado siempre a mi lado, y llorar y llorar de felicidad de poder estar allí gracias a muchos.

Por cierto, la noche en el high camp creo que superamos los -40C. En mi vida lo pase tan mal en una tienda.

Gyaru - High Camp

Bueno, ni rusos ni japoneses una palabra en ingles. Pasando pues

Me dispongo a salir con tiempo ya que a priori nos han dicho que unas 3-4 horas al Base Camp del Pisang y tal como quedamos con el otro porter, moveria el high camp un poco mas arriba.

Salimos a través de campos y algun que otro rebaño de yak con el porter que es su primer trek y vamos siguiendo indicaciones de los lugareños que vamos encontrando por el camino.

Finalmente llegamos al base camp. Están unas tiendas montadas de 3 austriacos que hacen cima el 10, por lo tanto aprovecharan mis cuerdas y quizás equipen ellos los últimos 400 metros.

Comemos en el Campo Base y a lo lejos hemos visto al otro porter, Pradi que a grito pelao nos ha dicho que ha montado el campo un poco mas arriba que el anterior.

Con esta gran informacion, quiero que os imagineis una montaña pelada a mas de 4000 metros sin redrencias a excepcion de algunas pilonas de piedra.

Empezamos a subir, yo ya llevaba un pateo considerable.

Ya os cuento mas tarde pero el campo estaba a 5.300m de altura, llegamos de noche y las temperaturas por debajo de los -30C

Pero gracias a tener el campo a mas de 5000 metros la ascensión fue un éxito

No obstante la noche fue imposible. Estuve las 7 horas que teóricamente tocaba dormir despierto pensando en el frío que hacia, según el guía llegamos seguro a los -40C y con la puerta de la tienda abierta para que no se generara hielo dentro.

Lo pase fatal pero fue clave para cima

Manang - Ghyaru

Esta mañana el desayuno se nos alargo hasta mas de las 9 de la mañana, creo que he sido de los últimos en salir del refu. Hemos estado con los dos catalanes dándonos unas risas, ha sido genial pero hace que la nostalgia este presente y que cada paso cada vez sea mas pesado.

Ademas unos de ellos me ha pasado una manta térmica para mejorar el aislamiento del saco y ayer también compre una sabana para meter en el saco y hacerlo mas caliente. Espero que con esto mejore la noche en altura.

Ahora estoy comiendo en un pueblo llamado Ngawal y estamos a una hora de destino. Mañana pateo al campo de y de allí a pico. Me estoy tostando al sol y como queda poco para el final me quedare un rato mas.

No obstante hoy mi motivación de pico es baja. Supongo que encontrar gente, poder pasar un rato de risas te entra la morriña y por otra parte el estar solo para encontrar, reflexionar, pensar y aprender en mi caso mas de dos semanas se complica y es justo donde estoy

No obstante la vida te da segundas oportunidades para aprovecharlas por lo que tendré que luchar un par de días más para poder cerrar este ciclo. Creo que desechar segundas oportunidades no es a lo que hemos venido y que aquello que se te ofrece aprovéchalo o quizás el futuro no te lo ofrecerá más.

Por lo tanto a lo Juanito, aquí se sube por cojones, que viene el Tito a darle al perdigón.

Bueno, os quiero a todos

Cari t'he enviat un parell de emails, es que no tinc ni cobertura ni wifi. Petonets

Bueno acabo de llegar a destino. Soy el único inquilino de uno de los tres Tea House que hay en el pueblo, en el que ya solo viven 50 personas. Es mejor que una tienda de campaña pero la carretera esta matando estos pequeños pueblos. Seguro que como único inquilino seré bien tratado. Por las pegatinas y fotos en su día esto fue algo importante pero ahora da penita.

Nada, la habitación creo que tendrá algún inquilino pero bueno nos haremos compañía

Abrazos, por hoy no escribo mas

Se lo que he dicho pero estoy solo en una mega tea house y soy el único que habla ingles, ya que al menos si supiera nepali genial, pero npi.

Hoy aproveche para una ducha rápida a base de toallitas refrescantes que como dice claramente las instrucciones "Resultan ideales en cualquier situación y especialmente cuando no dispones agua ..... En un solo gesto rápido y cómodo, sentirás la piel fresca y limpia" pues doy fe de ello me siento fresco, limpio y suave ya que me puse Nivea. Genial

Ostia, mas gente. Ahora os cuento. Biennnnnnnn. Japoneses.

Espera que viene 3 mas, estos Rusos. Que bien vamos a ser una familia. El lugar con gente parece mas acogedor.

Pues nada, me voy motivando. Mañana en 3 horas según ha dicho la mujer de la tea house estamos en el base camp pero como no tengo ni idea de donde estarán las tiendas pues nos vamos a divertir. Yo le dije que las montara bien arriba por lo que supongo que estarán en el high camp y creo que entre ambos tengo para un par de horas, pero que serán dos horas menos de ascensión. O sea mañana me alargara el pateo pero lo agradeceré el 11.

A la que me acerco al pico me motivo aunque he tenido un día mUy de bajón. En algún momento me planteé dejarlo pero bueno aquí sigo, el Tito está a Tope.

Nanit i ptns






Pisang - Manang (Reflexions)

Bueno he dormido mas de 14 horas seguidas. Los últimos 3 días en la tienda de campaña apenas dormía de dos horas en dos horas. Lo necesitaba ya que ademas estaba muy cansado.

Creo que de ayer tengo que reflexionar ciertas cosas, que ya aprendí antes pero es bueno que la realidad las refresque. Lo importante no es el EXITO sino el camino que discurres. Claro que el éxito te motiva pero no conseguirlo no es un fracaso sino aprender algo mas y os garantizo que he disfrutado al máximo todos estos días y lo he pasado genial.

Ademas la vida siempre te ofrece segundas oportunidades. Esta mañana mientras desayunaba ha venido uno de los porters que me quedan, el que habla ingles y me cuenta que tenemos buenas noticias. Que esta de camino hacia Pisang un guía escalador que viene de Katmandu, que tiene mucha experiencia en este pico y que el dia 11 lo intentamos de nuevo. Me pide que hoy me vaya con el otro porter, Nim (que es su primer trek) a Manang (6 horas) que descanse, que mañana me acerque a Pisang y que el 11 vuelva al campo de ataque al pico (mas cercano al pico), que el lo habrá equipado y que allí estará Chong para poder coronar el Pisang el 11. Le abrace y me puse super contento ya que siempre hay plan B, joder como mola. 😄😄😄😄😄. Eso si tendre que renunciar a llegar al Thorong La y una vez hagamos cima tendré una carrera contrarreloj para llegar a Pokara y poder volar a Katmandu. Entre otras cosas me han ofrecido bajar en moto-taxi a un pueblo cercano a Chame para coger allí un 4x4. He dicho que aunque el 11 después de cima este muerto bajare a pata hasta donde toque, que van como locos.

Os adjunto ciertas reflexiones que durante las 3 horas de silencio caminante de esta mañana he pensado.

No conseguir una meta debe ser visto como un aprendizaje mes que como un no fracaso.
Disfruta de lo que haces en todo momento
La meta no siempre debe ser vista como el éxito
..., y que la vida siempre te da segundas oportunidades.

No obstante cuando empezamos a bajar tenia un poco de cabreo, no lo negaré 😡😡😡

Por otra parte ahora estoy pensando que tendré que pasar por segunda vez por la cruz que pasé esas 8 horas me da que pensar, pero hay que ser fuerte y tirar palante que nadie dijo que esto fuera fácil.

El camino de hoy como siempre. Paso a paso, conociendo gente. Ahora estoy en Hume creo que tiene aeropuerto pero con pocos vuelos, el viento es muy fuerte. Ademas se parecen mogollón las montañas de aquí a la Capadoccia, ya os pasaré fotos.

Por otra parte otra buena noticia del cambio de planes. No había dicho nada para no hacer sufrir a nadie pero el aeropuerto de Jhomson es uno de los mas peligrosos del mundo por los vientos. Hace poco se estrelló una avioneta con 15 turistas. Solo hay unos pocos vuelos a primera hora cuando no sopla demasiado. De buena me libré.

Pues ya acabe de comer y vuelvo al camino que si vamos un poco ligeros en dos horitas ya estoy allí

Jo, como mola todo esto. Cada día algo nuevo, pero si esta segunda vez no corono os garantizo que yo me bajo. Aprendí lo que tenia que saber de la montaña a estas alturas, aprendí otras cosas, reflexioné y por otra parte encontré aquello que vine a buscar por lo que el viaje sea con pico o sin él ha valido mucho la pena.

Esta noche no ha estado mal. He estado con varios españoles y hemos compartido cena. Luego he conocido a dos catalans en xevi i dani (crec) un de girona i l'altre de tarragona. El de gorona un muntanyenc tipis huguet (escalada en gel, .... Un profesional) i l'altre era el seu primer trek en alçada, molt majos. Hem estat fins a les 9 de xarla, m'ha molat pero m'ha fet sentir molta nostalgia i que anar sol te inconvenients 😉 tot i que els primers dies ho agraeixes, pero com l'altre cop a la que passen dues setmanes la cosa es complica, pero ha queda menys








Ascencio al Pisang Peak (fallida) - Pisang

Bueno. Les instruccions clares. Ens llevem a la 1 del mati i sortim a les 1:30. Aixo es per podem fer cim cap a les 10 i que no tinguem vent. Penseu que quant el sol marxa el vent para. Fot un fred de collons pero no fa vent. Per aixo sortim tant d'hora per poder fer cim abans que la cosa es compliqui. Avui acaba de venir un grup d'austriacs que dema volen fer cim. L'avantatge es que nosaltres ja ho tenim tot equipat o sigui que solsament sera pateo i al final amumt amunt amb jumar i piolo ja que la pendent se las tiene.

Bueno me'n vaig a dormir i mañana mas.

DESASTRE pero gran aprenentatge

Despres de caminar sense parar mes de 7 hores, just a les 9 del mati i faltant menys de dos hores per fer pic a uns 400 metres per estar per damunt dels 6000 el meu sherpa fa figa. Primer que si anem tard, que si fara molt vent i al final resulta que esta malalt que s'en torna a katmandu. Ho tenia a tocar, m'he trobat tot el cami de puta mare i al final, upppssss. Bueno per un altre costat he apres moltes coses i entre elles ojo que un 6000 es algo complicat, no es per anar a passar un dia de trekking, es puta de collons.

Bueno os explico que ha passat.

Al final hem sortit a les 2 del mati un cop he menjat sopa de noddles que es l'unic que he menjat en la tenda. He anat davant la puya, ha ences el foc i ens hem beneit per sortir a la montanya. Os puc jurar que feia molt temps que no tenia tan fred. A dalt portava primera capa ultra frio, un forro prim, un forro doble de pel de yak i el plumon i a baix unes malles calentes, uns pantalons d'hivernals i uns de plastic. Tenia fred, i l'he tingut fins a les 7 del mati que el sol ha calentat. Als peus m'he tingut que ficar les botes de 6000 per fer l'aproximaxio perque pensava que els dits dels peus me caurien. Aixo si un cel ras i estrellat alucinant pero no fet cap foto com podeu pensar, tenia la motxila a l'esquena congelada. Ha estat un pateo molt pesat, sense parar ja que fotia molt fred i amunt, penseu que el desnivell a guanyar eren casi 2000m en unes 9 hores. El unic que veia era el foco del lot i millor, aixi no veus la que se avecina, tot i que potser millor.

A mesura que pujavem hi havien restes de campaments i jo me preguntava perque collons el nostre estaba tant lluny (9 hores) quant podies estar a 6 o 7, pero bueno aixo mai ho sabre.

Fisicament cap problema ni per aclimatar, ni cansat tot i que cada unes quantes passes tenia que parar a agafar aire, ja que l'oxigen es menys de la meitat. A la que s'ha fet de dia hem arrivat ande el tema se compliCa. El dia abans ja ho van equipar i hi javia una bossa amb material. M'he ficat l'arnes equipat amb vaga de seguretat i el fantastic jumar que m'he pillat a katmandu, els grampons a la motxila i hem començat a avançar per unes parets de pissara assegurats a una corda i utiltzantla per progressar, al principi una mica acollonit pero tot els trams complicats estavem mes o menys equipats alguns menys pero amb cuidado cap problema. Despres hem anat progressant per unes tarteres de pissarra que es feien eternes fins a culminar el Pisang Petit que deu tenir uns 5.500 pero es que el navegador ha deixat de funcionar del fred que feia. Per cert al sortir el sol ha comencat a bufar un airet maco que m'ha fet afegir una capa mes, el softshell damunt del plumon, es que es d'abans de perdre kg. He vist que en les tarteres el guia seguia mes o menys el meu ritme tot i que m'havia dit que tiraria una mica mes per equipar la part final del cim, els darrers 400m.

Supero la tartera el trobo sentat el terra i me solta entre tibeta i angles (sols he entes l'angles) que part de lo que tenia que equipar ja estaba equipat pero que les cordes es movien i aixo vol dir que feia aire. Jo les veia ben quietes pero com no entenc de 6000 he pensat que era correcte i llavors m'ha dit de no fer el pic ja que no es pot fer a partir de les 9 que fa vent. Primera noticia, encara qye si que es veritat que el vent comença a bufar a partir de les 11 i que avui especialment ha bufat de collons i molt fred. Pero li dic pues perque no hem sortit abans i llavors comença a contestar en tibeta. Bueno he vist que habia perdut el nord i no he entes la planificacio, ja que era igual sortir a les 12 de la nit enlloc de les 2 del mati o podiem tenir un camp d'atac mes proper com fa tothom. Es igual hem comencat a baixar i he vist que estaba bastant down. Hem arrivat on teniem el material i m'ha fet deixar tot el material alli ja que llavors m'ha dit despres de menjarse la olla que tornariem de nou aquella mateixa matinada. Llavos m'ha ensenyat una ampolla que tenia al peu que no se com podia caminar, despres m'ha comentat que ha estat tota la nit vomitant, o sigui que la veritat es que a 400 metres de fer cim degut a l'alçada i tot el que portava li ha agafat una pajara. Sort que ha dit de baixar hi ha tingut coneixament

Bueno pues el meu guia d'escalada esta de cami a katmandu. M'ha trucat el de l'agencia que li sabia molt greu i que buscarien solucions pero que de moment baixara cap a Pisang de nou

Avui he començat a caminar a la 1 del mati i al final he baixat a Pisang Poble ja que no teniem mes menjar a les tendes de campanya i je arribat cap a les 5 de la tarda. O sigui que he sortit de 4.300 per acabar a 5.800 i per despres baixar a 3.200 i tot en unes 15 hores de caminar menys un parell que hem parat a desmontar tendes i fer un te i treurem el mal de cap. Cari se m'esta posant un tipillo 😄😄😄😄😄

Bueno ara estic a Pisang amb els dos porters i per cert tot el material el tinc en una bossa a 5000 metres, dema un dels porters pujara a controlar les tendes i a que ningu baixi amb la bossa 😊😊😊😊😊

El que he apres es que per molt que tinguis plans les coses van com van. Encara que no tenia que agafarme malament el tema os garantitzo que cansat, amb fred i amb alçada no entens les coses. Tot i aixo ara que estic a davant una estufeta penso que encara i aixo no ha anat tant malament el dia. M'he sap greu per el Gomba que s'ha portat molt be amb mi tot i que podia dir a les 3 del mati no ho veig clar 😚😚

Per un altre costat he apres que aixo d'un 6000 es cosa seria i que fins que no hi ets no ho respectes com toca. Clar l'any passat vaig estar a 5.500 al kalapattar i vaig pensar que tot era Jauja pero us garantitzo que els 600 metres de diferencia es fan notar en la complexitat aixi com les condicions. Per un altre costat no tinc material, excepte la botes, per fer aquests tipus d'aventures, pero no patiu de moment no tinc idea de fer mes coses d'aquestes ja que m'aprecio massa coses per portar al limit el cos. i als que vulgueu fer un 6000 complicat ja us dire que m'enportaria el proper cop.

Per cert el meu sopar ha estat un plat de macarrons, un plat de momos i una cocacola. Penseu que no menjava desde la 1 del mati un noodels i una barreta de xocolata amb un suc abans de baixar.

Camp Atac - Aclimatacio

Aquesta nit ha fet molt fred i es una llastima pero el meu sac a 5000m en refugi va funcionar ara be a 4500m en tenda ha fet bluf. He dormit amb mitjons i els botins de les botes, malles i sobre uns pantalons per fer hivernals i una primera capa de icebraker de lo mes potent, un forro prim, el forro de pell de yak. Amb tot i aixo no ha estat un dormir calent, a mes dormia de dos hores en dos hores i ja estat una m. L'alçada i el fred afecten molt. Tot i aixo he sobreviscut i a la que el sol ha tret el cap ha fet calor.

Per cert una de les coses mes impressionants que sents a la nit enmig del silenci son els allaus. Com tot el dia fa sol cap a la nit es quant passen i os asseguro que acollona ja que els annapurnes estan una mica lluny i sona com si fos aqui mateix. En eleu cas no hi ha cap perill. Estem en zona descoberta i sense neu, casi.

Avui el Gomba i un dels porters han anat a fer cim i a equipar la ruta final. Jo he pujat a 5000m per aclimatar i he tornat. Perque tingueu una idea he etat unes 4 hores, no he fetes de 4km de distancia i n'he pujat i baixat 1.2km en total. Os podeu imaginar la pendent. El que mola es que tenia el pic al costat pero feia molt fred ara fa un vent bestial i je tornat a la tenda per no cansar les cames ja que dema toca cim.

No ho veig impossible pero l'alçada, el vent i el fred que fa no ajuden gaire. Bueno ara espero a Gomba descansant a la tenda perque hem comuniqui el pla de dema

Fins ara i per cert l'aclimatacio funciona ja que no he tingut de moment cap contratemps.

Yupioiio. Acabo de recordar que entre altres coses a la motxila sempre duc una manta termica. S'acabat el fred. Biennnnn o almenys eso espero.

Aixo es un continuo de bones noticies. La Maite el dia que vaig passar per la farmaciola me va donar ins escalfadors que s'acriven amb el aire. Es una petita font de calor que dura 24h i la pots portar en una butxaca o be el que esta fent ara que es calentar el sac. Ai on tenia el cap ahir la nit. Ostres acaba de sonar un mega allau. L'he vist, Annapurna II. Impressionant.

Pisang - Camp Atac

Be, avui ha estat un dia matador. A les 7:30 ja tenia el porter que venia del teoricament Camp Base per anar cap amunt.

Ens sentem a esmorçar i hem comenta que com el Base Camp esta fet una merda i jo en principi estic be, enlloc de montar dos camps amb un sol enmig dels dos es ok. Bueno he dit, que hi farem.

Hem sortit a les 8:20 mes o menys i cap a les 12 hem arribat al que seria el teoric camp base. El desnivell que hem fet han estat mes de 1.000m en no crec que mes de 3 km. M'ha petat una mica pero me trobat be tot i estar per damunt dels 4.000m. Les vistes impresionants ja que tinc davant el massis dels Annapurnas e impressiona molt i molt, crec que son les millors vistes que he tingut mai ( pues no ho han estat, continueu llegint). Pues res despres de jalar algo anem cap amint i al cap d'una mitja hora de pendent veig les dos tendes en mig d'un prat a uns 4.500m d'alçada al costat de dos yaks pasturant. Bueno, bueno ni fet expres pero lo millor es que desde la porta de la meva tenda veig davant el cim del Annapurna II, no es pot pagar el que estic sentint aqui. Acampat damunt del 4,000 amb unes vistes impagables. El preu es que fa bastant vent i fred i que he hagut de pujar pas a pas mes de 5 hores amb un desnivell de 1.300m en menys de 5 km, us podeu fer idea de la pendent.

Un cop he arrivat ho he ficat tot a la tenda m'he abrigat i hem celebrat la "puya" que es una pregaria a la montanya per demanar sort en l'ascencio i hem beneit els piolos, grampons, cordes, ... Tot material. Ja us passare fotos, es que com el guia es budista ha estat resant, despres tirant arros, mantega de yak, herbes, bueno ja hi veure tot i que me fotut de fred ha estat increible.

Jo de moment hem trobo be, no tinc mal de cap ni res

El pla es dema anar a fer el Low Pisang que es un 5.000 que esta a unes 3 hores. Jo el fare i tornare al campment mentres que el guia amb un porter anira a equipar el High Pisang per intentar fer-ho de ma passat. J us dire pero el sols estar a la tenda i veure el que veig ja es alucinant

Ara estic dins de la tenda, us passo una foto perque en menys d'una hora ja es una leonera (rinyo sort que no ho veus) pero s'esta calentet ja que dona el sol. En un parell d'hores quant es pongui el sol i amb el vent que fa fotra una rasca de collons, pero espero que el meu Rab Ascent 700 doni la talla i soporti els -35C que diuen les especificacions, ja que sino haure de dormir amb tot el que tinc. Per cert les tendes son unes Camp Xp III Plus, molen bastant. "Matao" con esto al fin del mundo.

Res, estic fent temps per anar a sopar. Avui volia estenar la carn que porto de barna pero com hem fet la "puya" no es pot menjar carn en 24 hores per no ofendre a la muntanya. Si us dic la veritat tampoc em ve molt de gust. Porto ja mes d'una setmana essent vegetaria i no m'ha passat res, no obstant el dia que torni a Katmandu anire al restaurant Everest
Steak House i alli no preparen precissament hamburgueses de tofu. No hi ha res com tenir il.lusions 😊😊😊

Cari et trobo a faltar 😘😘😘 pero hem dones forces en les pendents 💨 i els moments dificils. Recordo aquella abraçada a casa abans de marxar i l'energia que hem vas transmetre m'ajuda molt.
................

Acabo de sortir perque m'han cridat perque han vist "Blue ...." No ho he entes. He sortit amb la camara i eren com isards. Molt monos pero fot un fred que pela a fora ja que el sol esta baixant. Sort que tinc amb mi la "pi bottle" ja que no surto de la tenda ni que me matin esta nit.

Bueno petons a tots

Pisang - Aclimatacio

Avui descanso a Pisang. Jo estic be i aniria ja cap al Camp Base pero Gomba m'ha demanat que descansi, que no faci cap sobreesforç i que com a molt vagi a un monestir que hi ha a Upper Pisang i estigui per alli una estona pero res de caminar. Cal guardar energia per al Pic

Avui estare tot sol. Els porters i Gomba han anat a montar el Base Camp i a preparar-ho tot per quant dema arrivi. Ostres os he de dir que mola aixo de la expedicio, que s'adelanten pa que tot estigui ok, te cuiden. Avui tots dormirant al base camp i al mati un porter vindra a buscarme per anar cap amunt. Son unes 4 hores i uns 1.000m de desnivell. No sembla gaire pero estare per damunt de 4.000m i aixo es nota mogollon. A la que jo pujo Gomba inspeccionara High Camp i la ruta de pujada. Depen de com estigui farem una nit a base Camp o cap amunt. Tot aixo sobre la marxa.

Ara acabo de pujar al monestir. Nomes arrivar un monjo m'ha servit te i m'ha portat uns dolços tipo xurros. M'ha portat te ja 3 cops i xurros un parell. En principi no te cost tot i que es recomana fer una donacio. Ara estic sentat davant del monestir, que esta a dalt de tot de upper pisang i just davant tinc l'Annapurna II. Jo crec que les fotos no faran rao del que veig i el que sento ni el que us pugui escriure. Solament dir que estar aqui es un privilegi i que us dono les gracies per fer que aixo sigui possible.

Pero no patiu que no hem fare Budista i vindre a viure aqui, tot i que es increible el que tenen, o be almenys el que tots desitjem, temps. Tenen tot el temps del mon, sense preses, sense estres. Tu vas a una Tea House, demanes el dinar i hi ha cops que triguen en servir mes de 45 min. Que fem quant aixo ens passa a barna, ens enprenyem, i en canvi aqui es el mes normal i ningu diu res, ni els alemanys.

Per cert abans de marxar en Gomba ha anat a comprar coses per fer la "puya" crec que es diu. Es una ofrenda a la montanya que farem abans de pujar crec. Ho recordo haver-ho cist al programa del Calleja, pero no recordo quant ho varen fer. Ja us informare.

Be, son les 12 i torno cap al meu hotel. Fa molt vent i es una mica incomodo a mes que fa fred per estar a l'aire lliure sense moure'm. Crec que tinc dinar a les 12:30.

Be. Tot just dinant he tingut la sort de que com estem sols al lodge ja que la gent vindra en un parell d'hores he estat de conversa amb un dels nois que treballen aqui i que jo pensava que era el fill del jefe pero m'ha explicat que es un currante i que per aixo parla angles tant be. Ell es de Katmandu. M'ha estat explicant el problema segons ell del seu pais, ja que han lluitat molts anys per la llibertat i ara que la tenen l'unic que han aconseguit es tenir un govern corrupte que ajuda a que els que son rics ho siguin cada cop mes i que en l'altre costat siguin cada cop mes pobres. Que l'educacio es una de les bases d'un pais i que aqui no en tenen, hi ha escoles pero l'ensenyança es molt dolenta. Que per un altre costat hi ha normes pero ningu les segueix i m'explicava el tema del transit. Cal seguir unes normes clares i es un caos total la conduccio i tothom passa de tot. Ha estat una conversa interessant per acabar dient que ells son els responsables de sortint-se pero es que el problema es que surt un ruc que parla be i sense criteri tothom el segueix i que ara lo mes important es tenir diners i que tot s'aconsegueix amb diners i s'esta instaurant aquesta cultura. Es alucinant veure on estant i que ara a Occident el que es busca es la felicitat mes enlla dels diners i alguns s'enlluernen amb la cultura Oriental com un clar exemple, tot al contrari del que alguns de ells pensen. Curioses contradiccions.

Bueno me'n vaig a prendre el sol com els lagartos que tinc fred despres de jalar

El dia s'acaba. Son les 4 de la tarda, he comprat uns caramels japonessos per si falta sucre per la pujada. Us creureu que val tant un paquet de caramels com un bon plat de pasta que ha estat el meu dinar. Uns 3 euros.

Al tornar al tea house per sopar han ficat un altre cop la peli que vaig veure ahir. A veure si algu la veu per internet. Es d'una distribuidora que es diu Sulav entertrainment, pero no puc veure el titol. Es Nepali no hi deu haber massa cosa.

Bueno vaig a sopar i a dormir que estic cansat de no fer res suposo

Son les 18:30 i vaig a llit. La idea es desperta'm a les 7. Dormire 12:30, innaudit

Tot i aixo us confesso que estic una mica nervios del que vaig a fer. Ja us dire.

Nanit








Chame - Pisang

Be. Finalment a Pisang. Ja estem per damunt dels 3.000 m i desde l'habitacio tinc una bona vista del Pisang Peak. Avui hem pujat bastant de 2.700 a 3.300 per baixar a 3.200m. Es que ens hem liat i hem anat a upper pisang quant teniem que anar a lower pisang. Bueno hem caminat mes pero ja ha anat be

El cami esta canviant. Hi ha mes gent caminant i mes porters ja que la carretera s'acaba a Chame i ara toca patejar, per aixo esta mes ple de grups. Tot i aixo estant construint una carretera fins Manang o sigui que en poc temps de tot el circuit dels Annapurnas nomes quedaran sense carretera 20km, o sigui que tot aixo desapareixera com ara es conneix i sera com Sant Maurici, que si vols podras anar en 4x4 arreu.

El cami es molt maco. Miro de penjar un parell de fotos a veure si pujen. Esta canviant l'entorn ja que la vegetacio es mes d'alçada i cada cop esta tot mes pelat

El que si que alucina es tenir una pared de 4km a l'esquena, que es el Annapurna II, es un totxo

El Pisang Peak nomes es veu el cim i es bastant rodonet, no de punta.

Bueno he anat a passejar una mica i he fet alguna foto. Estic be i crec que tot anira be. Ara estem planificant quants dies estare a Pisang per aclimatar be. Es a dir dormir a 3.200m pero durant el dia pujar mes amunt. Al igual fem camp base per dormir un dia i torno a baixar per agafar forces i tot d'una fer nit al base, montar el high camp, fer cim i baixar. No ho se, sobre la marxa i com hem trobi fisicament.

Ara he demanat una xocolata calenta i no l'he encertat gaire. Es mes suc d'algo que sembla xocolata que no una xocolata per sucar melindros.

Acabo de demanar el sopar i he sortit de l'esquema i avui faig sopa d'all amb cebes i Momo que es com una pasta farcida de patata i verdures. Estic innovant en els menus despres de dinar arros amb verdures i esmorzar sopa de noodels

El Gomba que es el meu guia me cuida com si fos un fill seu, cari no has de patir que no deixara que passi res. Es la meva sombra, a mes de venir cada mati a dir bon dia amb un te calent, me serveix te, me porta el que necessito, pregunta en tot moment que vull, es genial

Bueno os deixo per avui. Sopare a les 6 i a dormir a veure si puc dormir 12 hores que estic cansat

Afegeixo. Es que sopant m'he ficat a veure una peli Nepali d'accio amb els porters. M'he partit la caixa de lo cutre que era pero m'ha molat, a mes m'han anat explicant lo que passava, era un Boliwood a la Nepali sense pressupost. Ara s'han ficat "Viven" pero passo. No mola ja que a veure si agafen idees 😅😅😅

Ha estat interessant. Os paso una foto on veieu on estan els turistes i l'altra on estan els porters i sherpes. No hi ha contacte fora del estricte i necessari a l'hora de caminar

Nanit
Jr