viernes, 2 de noviembre de 2012

Katmandu - Besi Sahar

Be avui ha acabat el meu primer dia d'excursio. Basicament despres de busar el material ha estat una pallissa de cotxe fins a Besi Sahar on realment començara el meu trek

Es increible lo malament que condueixen en aquest pais, es un suicidi pillar un cotxe. Hi han hagut cues kilometriques sense cap rao i de cop i volta un transit acollonant. El que si que podeu veure a les fotos que son molt prudents conduint ja que els nens els porten entre el pare i la mare quant van en moto i sobretot sense casc ja que l'aire es molt pur. Algun he vist que li fiquen ulleres de sol, pero no cal que casi no hi ni pols.

Tot el cami ha estat entre camps d'arros i plataners i evidenment al costat de la carretera venta ambulant de platans i arros, comerç de proximitat.

No hem dinat, sols hem parat a fer una coca cola per fer via i una bossa de patates. Ara que ja estic a lloc fare un bon sopar. Crec que he demanat sopa d'all i arros amb verdures. Tejia forma de cor son molt amables.

Abans de sopar he tingut temps de cerrar una mica amb els porters i el guia tot i que l'angles es complicat o sigui que intentaran ensenyarme nepali en els propers quinze dies.

El meu sirdar es diu Gomba Sherpa i els porters Nim i Patu....... no ho recordo ja. En Gomba he intentat 4 cops l'Everest i un cop va fer cim amb una expedicio Japonesa fa 15 anys. Fa cosa de 5 anys va coronar el Cho Oyu i ha fet algun altre 8.000. Ara es dedica a guia de pocs entre 6.000 i 7.000. Quant l'he vist sense gorro he dit ostres esta una mica "abuelo" pero he vist al seu carnet de guia que te la mateixa edat que jo. Jo he mentit una mica hi he dit que en tinc 40 😉 jejejejejeje esperit de xavalet en cos de cuarentón. Portem molt material (ver foto) i libhe dit que si amb tres podem. M'ha respost que els porters d'avui s'han amariconat una mica ja que en sus años mozos el portava 4 maletes com la meva que son uns 60-70 kg i que ara amb 20 kg ja fan figa. Diu que la gent esta canviant la mentalitat i busquen el negoci ja que si van 4 porters la empresa factura mes i pilla mes pasta ja que cobren poc.

El que si es que aquest any es una mica diferent, dormo sol, dinem separats. Si que hi ha una mica de distancia entre sherpa/porter i jo. Veurem com avança pero m'ha comentat que per ells millor els 3 junts que es mes barat. Ja us dire com avança, pero hem cuiden de maravilla.

J












No hay comentarios:

Publicar un comentario