lunes, 12 de noviembre de 2012

Pisang - Aclimatacio

Avui descanso a Pisang. Jo estic be i aniria ja cap al Camp Base pero Gomba m'ha demanat que descansi, que no faci cap sobreesforç i que com a molt vagi a un monestir que hi ha a Upper Pisang i estigui per alli una estona pero res de caminar. Cal guardar energia per al Pic

Avui estare tot sol. Els porters i Gomba han anat a montar el Base Camp i a preparar-ho tot per quant dema arrivi. Ostres os he de dir que mola aixo de la expedicio, que s'adelanten pa que tot estigui ok, te cuiden. Avui tots dormirant al base camp i al mati un porter vindra a buscarme per anar cap amunt. Son unes 4 hores i uns 1.000m de desnivell. No sembla gaire pero estare per damunt de 4.000m i aixo es nota mogollon. A la que jo pujo Gomba inspeccionara High Camp i la ruta de pujada. Depen de com estigui farem una nit a base Camp o cap amunt. Tot aixo sobre la marxa.

Ara acabo de pujar al monestir. Nomes arrivar un monjo m'ha servit te i m'ha portat uns dolços tipo xurros. M'ha portat te ja 3 cops i xurros un parell. En principi no te cost tot i que es recomana fer una donacio. Ara estic sentat davant del monestir, que esta a dalt de tot de upper pisang i just davant tinc l'Annapurna II. Jo crec que les fotos no faran rao del que veig i el que sento ni el que us pugui escriure. Solament dir que estar aqui es un privilegi i que us dono les gracies per fer que aixo sigui possible.

Pero no patiu que no hem fare Budista i vindre a viure aqui, tot i que es increible el que tenen, o be almenys el que tots desitjem, temps. Tenen tot el temps del mon, sense preses, sense estres. Tu vas a una Tea House, demanes el dinar i hi ha cops que triguen en servir mes de 45 min. Que fem quant aixo ens passa a barna, ens enprenyem, i en canvi aqui es el mes normal i ningu diu res, ni els alemanys.

Per cert abans de marxar en Gomba ha anat a comprar coses per fer la "puya" crec que es diu. Es una ofrenda a la montanya que farem abans de pujar crec. Ho recordo haver-ho cist al programa del Calleja, pero no recordo quant ho varen fer. Ja us informare.

Be, son les 12 i torno cap al meu hotel. Fa molt vent i es una mica incomodo a mes que fa fred per estar a l'aire lliure sense moure'm. Crec que tinc dinar a les 12:30.

Be. Tot just dinant he tingut la sort de que com estem sols al lodge ja que la gent vindra en un parell d'hores he estat de conversa amb un dels nois que treballen aqui i que jo pensava que era el fill del jefe pero m'ha explicat que es un currante i que per aixo parla angles tant be. Ell es de Katmandu. M'ha estat explicant el problema segons ell del seu pais, ja que han lluitat molts anys per la llibertat i ara que la tenen l'unic que han aconseguit es tenir un govern corrupte que ajuda a que els que son rics ho siguin cada cop mes i que en l'altre costat siguin cada cop mes pobres. Que l'educacio es una de les bases d'un pais i que aqui no en tenen, hi ha escoles pero l'ensenyança es molt dolenta. Que per un altre costat hi ha normes pero ningu les segueix i m'explicava el tema del transit. Cal seguir unes normes clares i es un caos total la conduccio i tothom passa de tot. Ha estat una conversa interessant per acabar dient que ells son els responsables de sortint-se pero es que el problema es que surt un ruc que parla be i sense criteri tothom el segueix i que ara lo mes important es tenir diners i que tot s'aconsegueix amb diners i s'esta instaurant aquesta cultura. Es alucinant veure on estant i que ara a Occident el que es busca es la felicitat mes enlla dels diners i alguns s'enlluernen amb la cultura Oriental com un clar exemple, tot al contrari del que alguns de ells pensen. Curioses contradiccions.

Bueno me'n vaig a prendre el sol com els lagartos que tinc fred despres de jalar

El dia s'acaba. Son les 4 de la tarda, he comprat uns caramels japonessos per si falta sucre per la pujada. Us creureu que val tant un paquet de caramels com un bon plat de pasta que ha estat el meu dinar. Uns 3 euros.

Al tornar al tea house per sopar han ficat un altre cop la peli que vaig veure ahir. A veure si algu la veu per internet. Es d'una distribuidora que es diu Sulav entertrainment, pero no puc veure el titol. Es Nepali no hi deu haber massa cosa.

Bueno vaig a sopar i a dormir que estic cansat de no fer res suposo

Son les 18:30 i vaig a llit. La idea es desperta'm a les 7. Dormire 12:30, innaudit

Tot i aixo us confesso que estic una mica nervios del que vaig a fer. Ja us dire.

Nanit








No hay comentarios:

Publicar un comentario